Červen 2007

AC/DC

25. června 2007 v 23:37 | Anninkaaaa:) |  Hall Of Fame
Austrálska rocková skupina vznikla v Sydney, zamerala sa na tvrdý, provokatívny rock. Vedúcim činiteľom skupiny bol najprv Bon Scott, po jeho smrti (Bohužiaľ album"Highway To Hell" sa stáva pre Bona Scotta posledným albumom pretože sa stáva obeťou nadmernej konzumácie drog a alkoholu(marec 1980)). Pre väčšinu fanúšikov AC/DC ostal tento album neprekonaný.
Na pamiatku Scotta vydala skupina album Back In Black (1980).Bona Scotta nahradil Brian Johnson.

V porovnaní s iními skupinami podobného zamerania sú hudobné schémy AC/DC uvoľnenejšie, drásavé gitarové sóla vyplňujú často veľké časové bloky bez výraznejšej podpory basgitary či bicích, sólová gitara sa často pohybuje v opakovaných rytmoch. Hudba sama aj živé vystúpenia sú však brané s určitým humorom - krčovité pózy hudobníkov, striptýz na pódiu, artisické výkony... Skupina AC/DC získala značnú popularitu v Anglicku.Legendárni hardrockoví diablici patria do kategórie skupín, ktoré sú rozpoznateľné hneď po pár taktoch .ľubovoľnej piesne. AC/DC to je istota, že dostanete výdatnú porciu nefalšovaného drsného rocku s bluesovou príchuťou.Táto istota platí už od roku 1974 keď debutovali albumom "High Voltage" a bude platiť až dokým Angus Young a jeho banda budú vládať držať v rukách svoje nástroje. Sú na tom podobne ako MOTORHEAD, žiadne novátorské postupy len priamočiary rock. AC/DC nikdy ani len náznakom nepodľahli trendom a nikdy nesklamali svojich fanúšikov.Najvýraznejšou postavou skupiny (vzrastom však najmenší) je gitarista Angus Young. Jeho charakteristické rify a sóla sa nedajú s ničím popliesť. Na pódiu vystupuje v školskej uniforme (čo sa stalo jedným z poznávacích znakov tejto skupiny) a jeho prejav je veľmi energický a neviazaný, presne ako hudba, ktorú hrá. Nebývalo zriedkavosťou, že niektoré zo svojich zbesilých sól dohral na chrbte.V roku 1979 boli AC/DC už dávno rockové hviezdy a práve v tomto roku vznikol jeden z najlepších albumov rockovej hudby "Highway To Hell". Nič nie je zbytočne zložité, prejav skupiny je živelný a prirodzený a z každej skladby tryská nespútaná energia. Hlavnými prísadami sú dravé rockové rify a sóla, v ktorých cítiť bluesové korene z ktorých táto hudba vzišla, naštvaný chrapľavý hlas Bona Scotta, refrény, ktoré si každý fanúšik rád na koncertoch zakričí a rýdza hardrocková tvrdosť.
Hneď v úvode sa do vás opre rif skladby "Highway To Hell", ktorý musel počuť snáď už každý. Túto nesmrteľnú skladbu s obľubou hráva aj veľa ďalších skupín, napríklad aj trashmetalový zabijaci SLAYER.

Pamätná zostava (1975 - 1980):
* Bon Scott

* Malcolm Young - gitara
* Angus Young - gitara

* Cliff Williams - basgitara
* Phil Rudd - bicie

Súčastná zostava:
* Brian Johnson - spev
* Angus Young -gitara
* Malcolm Young - gitara
* Cliff Williams - basgitara
* Phil Rudd - bicie

Diskografia:
* High Voltage (Aus.) (1975)
* T.N.T. (Aus.) (1975)
* High Voltage (1976)
* Dirty Deeds Done Dirt Cheap (Aus.) (1976)
* Dirty Deeds Done Dirt Cheap (1976)
* Let There Be Rock (Aus.) (1977)
* Let There Be Rock (1977)
* Powerage (1978)
* Highway to Hell (1979)
* Back in Black (1980)
* For Those About to Rock (1981)
* Flick of the Switch (1983)
* '74 Jailbreak (1984)
* Fly on the Wall (1985)
* Who Made Who (1986)
* Blow Up Your Video (1988)
* The Razors Edge (1990)
* Ballbreaker (1995)
* Volts (1997)
* Stiff Upper Lip 2000
* Stiff Upper Lip Tour Edition (Aus.) (2001)
* Štýl: Hard-rock, Rock´n´Roll

Nintendocore

25. června 2007 v 15:54 | Jesus |  Hard Styles of Mu(sic)
Nintendocore je hudobný štýl inšpirovaný hudbou (resp. zvukmi) alebo soundtrackom z 8-bitových video hier, ktoré sú prebraté zväčša z Nintendo Entertaiment System (odtial názov nintendocore). Takéto zvuky sú kombinované s tvrdými hudobnými štýlmi (hardcore, grind, screamo). Medzi najznámejšie nintendocorové kapely patria HORSE The Band, Breakdance Kickboxer, Enter Shikari, Real Videogame Fucking Player, the Minibosses a NESkimos.

Video:

* HORSE The band - Bunnies

* Breakdance Kickboxer - Sessame Street Shutdown
* Enter Shikari - 'Sorry You're Not A Winner'



Escape The Fate

24. června 2007 v 11:51 | Jesus |  BandZ
Escape the Fate z Las Vegas sa dal dohromady náhodne cez MySpace,kedy sa Ronnie Radke (zpev) a Max Green (basa) rozhliadali po nových členoch kapely potom,čo sa ich doterajšia kapela náhle rozpadla.Na populárnych webových stránkách onedlho našli gitaristu Bryana Moneyho, ktorý následne do kapely priviedol gitaristu Omara Espinozu (ex-Lovehatehero). Vďaka kamarátovi-bubeníkovi Robertovi Ortizovi bola kapela kompletná.

Naživo debutovali sotva o mesiac neskôr. Onedlho našli úspech v miestnom rádiu. Fanúšikov stále pribúdalo. V septembri 2005 vyhrali v miestnom rádiu súťaž. Odmenou bolo robiť predskokanom kapelám Alkaline Trio a Regie and the Full Effect. Jedno Escape vedeli,a to, že urobia kontrakt s hudobním vydavateľstvom Epitaph. Ich debut- EP There's no sympathy for the dead bolo vydané v máji 2006.

Súčastná zostava:
* Ronnie Radke (zpev)
* Max Green (basa)
* Bryan Money (gitara)
* Omar Espinoz (gitara)
* Robert Ortiz (bicie)
Diskografia:
* EP There's no sympathy for the dead (2006)
* Dying Is Your Latest Fashion (2007)
* Štýl: Post-Hardcore

Bring Me The Horizon

23. června 2007 v 17:45 | Jesus |  BandZ

Bring me the horizon vznikli v Sheffielde, Yorkshire, Velkej Británii v roku 2004.Tvorili hudbu ktorú chceli tvoriť, hrali hudbu ktorú chceli a vystupovali na miestach ktoré by ich mohli dostať do popredia v ich meste.Trvalo dlho kým sa skupina stala známou a dostali mnoho negatívnych komentárov o ich hudbe a výkone, ale pokračovali ďalej.Po niekoľkých mesiacoch hrania vybudovali malý fanklub v ich meste.

Bring me the horizon tvorili hudbu ktorá pohla ľuďmi a tvorili to čo ľudia chceli počuť.

Asi v tejto dobe BMTH nahrali 3 piesne v Oliverovej izbe, ktoré boli : Shed Light/Metal Song, Who Want's Flowers When You're Dead? Nobody a nedokončenú inštrumentálnu verziu pesničky Rawwwrr! Dve z týchto piesní boli dokončené a vydané na ich debute s piesňou RE: They Have No Reflections. Po niekoľkých vystúpeniach boli objavení nahrávacou spoločnosťou

Thirty Days Of Night Records a vydali ich premiérové EP This Is What The Edge Of Your Seat Was Made For.Po niekoľkých cestách a vystúpeniach Bring me the horizon podpísali zmluvu s väčšou nahrávaciou spoločnosťou Visible Noise, ktorá ma pod svojimi hudobnými krídlami také skupiny ako Lostprophets a Bullet For My Valentine.Vtedy v januári 2006 znova vydali ich EP ktoré malo väčší úspech ako to predtým a zaznamenalo oveľa viac pozornosti.Mať MySpace konto je veľká výhoda pre začinajúce skupiny.BMTH si so svojimi piesňami na myspace veľmi pomohli a ľudia ich začali stále viac akceptovať.To taktiež zvýšilo popularitu speváka Olivera Sykesa a jeho módnej značke Drop Dead Clothing ,ktorú rozbehol hneď po odchode z vysokej školy, ktorá nebola dobrou voľbou po ukončení strednej.

V nasledujúcich mesiacoch Bring me the horizon vystupovali a boli podporované kapelami ako The Red Chord, Zao, The Nothing, Shaped by Fate a Johnny Truant.

Hrali vedľa takých skupín ako Aiden, Bleeding Through, Azriel, a The Architects.Prišiel júl 2006 a BMTH boli pozvaní na Download Donnington (ktoré organizovalo MySpace).Na tomto víkende si Bring me the horizon polepšili a podarilo sa im získať publikum.V dobe keď mali len 4 piesne to nebola a ľahká úloha!V Kerrang! 2006 boli Bring me the horizon nominovaní na britského Newcomer-a za prítomnosti minuloročného víťaza - Bullet For My Valentine ( a ešte vždy mali len ich debut so 4 piesňami!) Cenu nakoniec vyhrali a zbytok noci skupina pila neprimerané množstvo alkoholu s ostatnými skupinami.Basista Matt Kean však musel byť odvezený do nemocnice kvôli vysokému množstvu alkoholu v krvi.Akonáhle bol bezpečne v sanitke, skupina sa vrátila naspäť na odovzdávanie cien :D

Po niekoľkých mesiacoch od ich ocenenia vydali v októbri 2006 prvý veľký album Count Your Blessings, ktorý obsahoval 10 nových piesní a hneď ich zaradili aj do svojich živých vystúpení.Potom nasledovalo turné s Lostprophets na podporu albumu.

Boli na turné s Killswitch Engage a The Haunted po celej Európe, ktorá bola pre Bring me the horizon prvoradá pretože všetky ich vystúpenia sa odohrávali len v UK a nikde inde.Toto nesporne zvýšilo ich popularitu a ich hudba sa dostala ďalej.Teraz skupina nahráva materiál na ich vôbec prvé DVD čo dokazuje že chalani chcú skúsiť naozaj všetko.

Milujú vystupovať pred živým publikom a hudba je ich život.


Súčastná zostava:
*Oliver Sykes - vokály


*Curtis Ward - gitara

*Lee Malia - gitara

*Matt Kean - basa

*Matt Nicholls - bubny

Diskografia:
* EP
This Is What The Edge Of Your Seat Was Made For (2004)
*Count Your Blessings (2006)

*Štýl: Metalcore




Metalcore Videos - Best Of

23. června 2007 v 15:23 | Jesus |  Pxyhophat Hole
As I Lay Dying - Forever (Christian Metalcore)

Still Remains - The Worst Is Yet To Come (Christian Metalcore)

Unearth - Giles (Metalcore)


Atreyu - Lip Gloss and Black (Emocore)

Lamb Of God - Rednecks (Trashcore)
Hatebreed - Defeatist (metalcore/hardcore)

Pantera

23. června 2007 v 14:19 | Jesus (zdroj |  Hall Of Fame
V roku 1982 bratia Diamond/Dimebag Darrel (gitara) a Vincent Abott (bicie), spolu s Rexxom Rockerom (basgitara) a Terranceom Leem (Terryx Glaze, spev) založili skupinu Pantego. Po krátkom čase zmenili názov na Pantera (čo v španielčine znamená panter) a začali svoj repertoár budovať na prevzatých skladbách od Van Halen a Kiss. Hrávali po malých kluboch, no na radu Jerryho Abotta (otec spomínaných bratov) prešli na vlastnú produkciu.

Debut "Metal Magic" (1983) vydali pod značkou vlastnej firmičky Metal Magic Records. Táto nahrávka sa dobre nepredávala, preto o rok na to chlapci prišli s ďalším albumom "Projects In The Jungle". Opäť sa z predajnosti nepotešili, avšak na undergroundovej scéne im spravil dobré meno.

V roku 1985 vydali "I Am The Night". Po jeho vydaní odišiel Terrance Lee, aby uvolnil miesto Phillipovi Anselmovi. Priniesol do kapely čerstvý závan vetra a dopomohol k vzniku, oproti predošlej tvorbe, oveľa tvrdšej platni "Power Metal" (1988). Predalo sa z neho 30 tisíc kusov, pomerne dosť na to, že boli ešte stále ´podzemnou´ kapelou. Tento album otvoril Pantere veľa dverí a vďaka nemu sa Dimebag zaradil medzi najlepších metalových gitaristov. Dave Mustain (Megadeth) mu ponúkol post gitaristu vo svojej skupine, ale Dime odmietol, lebo mu záležalo na vlastnej. O dva roky Pantera podpísala zmluvu s firmou Atlantic (ATCO), ktorá následne vydala široko-ďaleko preslávený album "Cowboys From Hell" (produkoval ho Terry Date). Niektoré skladby sa stali veľkými hitmi (titulná, Cemetary Gates, Primal Concrete Sledge, či Domination). To bol vlastne iba začiatok.

V roku 1992 vyšiel zabijácky počin "Vulgar Display Of Power", z ktorého sa skladba "Mouth For War" stala prvým metalovým singlom číslo 1 v americkej hitparáde. Po rozsiahlom svetovom turné sa kapela znovu zatvorila do štúdia, aby pripravila "Far Beyond Driven". Na MTV sa z neho objavili klipy "5 Minutes Alone" a "I´m Broken", taktiež obsahoval cover "Planet Caravan" od Black Sabbath.
Akoby tvrdosti nebolo dosť, na trh sa dostal snáď najbrutálnejší materiál "The Great Southern Trendkill". Skladba "Suicide Note Pt. 1" bola nominovaná na cenu Grammy.

Panteru mohli fanúšikovia vidieť vo vypredaných halách a na veľkých štadiónoch. A aby v diskografii nechýbal záznam zo živého vystúpenia, chlapci sa o to postarali na platni "Official Live 101 Proof" (1997). Ďalšia nominácia na Grammy prišla za skladbu "Cemetery Gates". Roky 98 - 99 skupina strávila koncertovaním, no neprestala s aktívnym prístupom k práci. Po rôznych dohadoch a polemikách vrhli na pulty vydarené dielo "Reinventing The Steel", ktoré v ničom nezaostáva za predošlými nahrávkami, ba ukazuje mierny posun vpred. Kapela sa napokon rozpadá kvôli neustálym konfliktom medzi Phillom a ostatnými členmy Pantery, hlavne medzi bratmi Abottovcami. Anselmova závistlosť od heroinu, alkoholu a venovanie sa svojim ,,bočným,, projektom Down a Super Joint Ritual uzavrel pôsobenie legendy. Abottovci zakladajú novú kaplelu DamagePlan, v ktorej chcú pokračovať v svojej hudbe, avšak 8.decembra 2004 na jednom z koncertom na podporu debutového albumu DamagePlane je Damebag Darrel zastrelený fanatickým Nathanom Galeom. Pre celý metalový svet je to strašná strata podobne ako smrť Chucka Schuldinera z kapely Death. Svet opäť stratil geniálneho hudobníka, ktorý sa narodil pre gitaru. Tým sa uzavrela aj celá snaha o pokračovanie hudby Pantera.

Zostava:
*Phil Anselmo - spev
*Dimebag Darrel - gitara
*Rex - basgitara
*Vinnie Paul - bicie

Diskografia:
*Metal Magic - 1983
*Projects In The Jungle - 1984
*I Am The Night - 1985
*Power Metal - 1988
*Cowboys From Hell - 1990
*Vulgar Display Of Power - 1992
*Far Beyond Driven - 1994
*The Great Southern Trendkill - 1996
*Official Live 101 Proof - 1997
*Reinventing The Steel - 2000
* Štýl: Trash/Groove Metal


Death Metal

22. června 2007 v 21:37 | Jesus |  Hard Styles of Mu(sic)
Death metal môže obsahovať hrubé alebo temné texty zamerané na smrť ako nihilistickú metaforu (čo neplatí vo všetkých prípadoch). Piesne nemajú pevnú štruktúru, namiesto toho sa kladie dôraz na rozvíjanie motívov. Žáner sa často spája s podladenými gitarami, rýchlymi údermi a energickosťou. Kvôli väčšej zúrivosti sa používajú neobyčajne rýchle bicie. Spev pozostáva zväčša z bručania, vrčania a bľabotania, anglicky nazývaného "death grunts" alebo "growling". Takýto typ spev spočíva vo vťahovaní vzduchu do seba, na rozdiel od klasického spevu. Niektorí ľudia to nazývajú "hrdelný spev".

Death metal je známy svojím prudkým tempom, nepredvídateľnými zmenami v štruktúre, a extrémne rýchlymi a komplikovanými gitarami a bicími, aj keď niektoré kapely sa zameriavajú skôr na rýchlosť a surovosť väčšmi ako na techniku hrania. Kapely tohto štýlu často využívajú hlboko podladené gitary a basgitary, a takisto dvojkopákové bicie. Toto je síce štandard, no kapely používajú aj iné nástroje, napr. klávesy a saxofón. Death metal je neobyčajne fyzicky náročný na muzikantov, predovšetkým vo svojej najkomplikovanejšej forme.

Death-metalové texty sa zvyčajne zaoberajú nihilistickými témami väčšmi ako ostatné formy rockovej hudby (z výnimkou black metalu), zvyčajne využívajúc "zvrátenosti", aby poukázali na hlbšie súvislosti. Žáner, pôvodom odnož thrash metalu, vznikol, aby vzdával hold temným, principiálnym ideám, ktoré ostávali v metale nevyžité. Zameranie sa na smrť a extrémy dal podnet na pomenovanie žánru.

Existujú tri teórie o pôvode termínu "death metal". Prvá sa vzťahuje na skladbu s názvom "Death Metal" od kapely Possessed z ich prvého albumu "Seven Churches" (1985). No toho roku sa tiež objavila skladba "Death Metal" na albume "Power from Hell" od kalifornských thrasherov Onslaught. Takisto demo kapely Death sa nazývalo "Death by Metal". Druhá teória tvrdí, že žáner bol pomenovaný podľa priekopníkov tohto štýlu, Death. Hovorí sa, že ich strohý názov sa ujal ako meno pre nový metalový žáner. Tretia teória sa objavila roku 2003, keď zosnulý zakladateľ black-metalovej skupiny Bathory, v rozhovore s istým britským novinárom, vyhlásil, že on vymyslel pojem "death metal" už v roku 1984, aj keď jeho kapela nikdy k death metalu nepatrila.
Začiatky (do roku 1989)
Death metal je odnož thrash metalu. Thrash metal je žáner extrémov: rýchle tempá, hlučnosť, nestálosť, rev a krik, a nepredvídateľné štruktúry piesní. Thrash-metalové kapely experimentovali z novými technikami a nápadmi, aby posunuli žáner ďalej od komerčného rocku. Najextrémnejšie thrash-metalové kapely vytvorili proto-death-metalový zvuk tým, že hrali ešte rýchlejší, tvrdší a temnejší thrash.

Okolo roku 1983 sa začali formovať agresívne americké kapely ako floridskí Death, kalifornskí Possessed a chicagskí Master. Zo spomenutých kapiel ako prví vydali ukážku "ranného death metalu" Possessed, a to album "Seven Churches" (1985), ďalej tiež Švajčiari Messiah (album "Hymn to Abramelin - 1986) a Kanaďania Slaughter (Strappado - 1986); v roku 1987 potom Death vydali "Scream Bloody Gore" a Necrophagia "Season of the Dead". Morbid Angel je ďalšia kapela, ktorá silne ovplyvnila death-metalovú scénu početnými demo nahrávkami. Tieto "ranné death-metalové" kapely vytvorili žáner, ktorý sa podstatne líši od svojho najbližšieho príbuzného, thrash metalu.

Koncom 80. rokov sa začal črtať death metal v Škandinávii, obzvlášť vo Švédsku. Začiatkom 90. rokov vydali svoje prvé albumy kapely ako Entombed (neskoršie Nihilist), God Macabre, Carnage (neskoršie Dismember) a Grave. Ich štýl sa zakladal na odlišnom gitarovom zvuku, ktorý sa značne nechal inšpirovať zvukom britských grinderov Unseen Terror.

Ak sa na to dívame z iného uhľa pohľadu, môžeme povedať, že moderná koncepcia death metalu - bod, kedy sa zreteľne osamostatní od heavy metalu a thrash metalu - sa začína rysovať v roku 1989. Tak isto ako sa Nová vlna britského heavy metalu nechala inšpirovať mladíckou energiou punk rocku v 70. rokoch, tak aj metal na konci 80. rokov urobil to isté. Chaotický a často mätúci vývoj, ktorý sa dial v tých časoch, je asi najlepšie vidieť v prípade britskej kapely Napalm Death, ktorá sa zväčša považuje za grindcore kapelu. Táto kapela súčasne patrila do hardcore scény, aj keď sa Napalm Death počnúc rokom 1990 grindcore vzdali a vybrali sa iným smerom.

Predovšetkým na albume "Harmony Corruption" hrali Napalm Death niečo, čo by väčšina fanúšikov v súčasnosti nazvala death metal, čiže "moderný death metal" podľa horeuvedenej charakteristiky. Tento album obsahuje agresívne a značne technické gitarové riffy, zložité rytmy, dômyselný growling Marka "Barneyho" Greenwaya a hlbokomyseľné texty. Medzi ďalšie skupiny, ktoré významne prispeli k tomuto rannému hnutiu, patria britskí Bolt Thrower a Carcass, Buffalskí Cannibal Corpse, Švédi Entombed, Newyorčania Suffocation, a Floriďania Morbid Angel.

K tomu všetkému skupina Death pridala album "Human" (1991), príklad moderného death metalu. Otec kapely Chuck Schuldiner nekompromisnú rýchlosť a technickú virtuozitu posunul ešte ďalej. Medzi ďalšie príklady tohto smerovania patria albumy: Carcass - "Necroticism: Descanting the Insalubrious" (1991), Suffocation - "Human Waste" (1991), Entombed - Clandestine (1992). V tomto bode sa už zrkadlia všetky horeuvedené charakteristiky: prudké tempo a početné zvraty, extrémne rýchle bubnovanie, morbídne texty a hrdelný spev. Na prelome 80. a 90. rokov početné nahrávacie spoločnosti začali podpisovať zmluvy z death-metalovými kapelami vo veľkom množstve. Earache Records a Roadrunner Records sa stali najvýznamnejšími spoločnosťami žánra, s kapelami ako Carcass, Napalm Death, Morbid Angel, Entombed, Obituary, Sepultura, Pestilence, a Deicide. Aj keď tieto spoločnosti nezačínali ako death-metalové labely (Earache bol grindcore label a Roadrunner thrashový label), na začiatku 90. rokov sa stali vlajkovými loďami žánru. Okrem toho vznikli nové labely, napr. Nuclear Blast, Century Media a Peaceville; mnohé z týchto labelov získali v 90. rokoch úspech v iných metalových odnožiach.
Neskorší vývoj (1991-)
Popularita death metalu dosiahla vrchol v rokoch 1992-93, keď sa niektoré kapely ako Morbid Angel tešili komerčnému úspechu; avšak, žáner ako celok sa (kvôli svojej extrémnej povahe) nikdy nedostal do stredného prúdu. No aj tak sa nestratil do úzadia, ale namiesto toho sa rozvinul do nasledovných štýlov:

Melodický death metal

Melodický death metal, skrátene tiež melodeath, je menej extrémna forma death metalu. Piesne sa zakladajú na melodike gitarovej hry, prevzatej od Iron Maiden a growlingu vo vysokých tónoch. Prvý album v tomto štýle (Heartwork - 1994) je niekedy pripisovaný grindcore kapele Carcass. Tiež švédske kapely In Flames, Dark Tranquillity a At the Gates patria medzi priekopníkov štýlu, tzv. Gothenburgského metalu.

Škandinávsky death metal

Škandinávsky death metal je predchodca melodického death metalu. Skupiny ako Entombed, Dismember, Unleashed a vyššie uvedení At the Gates pomohli definovať zvuk, z ktorého sa vyvinul melodický death metal. Tento pojem je obyčajne zameniteľný s melodickým death metalom. Entombed (ex-Nihilist) bola kapela, ktorá začala kombinovať punkové a death/thrashové riffy; tiež vytvorila nový gitarový zvuk - využitím efektu gitarového pedálu, čím sa vytvoril surový, mechanický, elektrický bzukot, ktorý sa pokúsili neskôr mnohé kapely reprodukovať. Takýto zvuk má korene u britskej deathgrindovej kapely Unseen Terror a ich albume "Human Error".

Floridský death metal

Floridský death metal je konzervatívnejší a útočnejší než jeho škandinávska verzia, dôkladnejší, vybrúsený a tradičný; v mnohých ohľadoch možno tento štýl považovať, minimálne v prvých rokoch, za brutálnejší a komplikovanejší thrash metal. Je väčšmi priamočiary a brutálny než "technický death metal". K tomuto štýlu sa zaraďujú kapely ako Deicide, Malevolent Creation, Monstrosity, Obituary, Brutality, Morbid Angel a Death (aj keď posledné nahrávky Death spadajú skôr do kategórie "progresívny death metal").

Technický death metal

Technický death metal, obmedzený ale význačný žáner, sa spája s kapelami, ktoré obzvlášť vynikajú virtuozitou hráčov. Hudobne ho charakterizujú chaotické riffy, atypické rytmy, vypracovaná produkcia a nadčasovosť. Obyčajne sa sem zaraďujú kapely ako Gorguts, Immolation, Necrophagist, Atheist, Decapitated, Cryptopsy, Spawn of Possession, Nile, Origin, Dying Fetus, Philosopher a Psycroptic.

Progresívny death metal

Progresívny death metal je štýl death metalu, ktorý z progresívneho death metalu prevzal nadčasovosť a kolísavosť nálad. Niektoré znaky týchto žánrov možno nájsť dokonca u obidvoch. Typické znaky death metalu (growling, rýchle bicie, brutalita) a progresívneho metalu (neštandardná dĺžka skladieb, netradičné nástroje, akustické časti a pod.). Žáner zastupujú kapely ako Amorphis, Opeth, Cynic, Novembre, Coprofago, Death, Pestilence (posledný album), Nocturnus a Atheist. Žáner je úzko spätý z technickým death metalom a mnohé kapely patria do obidvoch štýlov.

Brutálny death metal

Brutálny death metal vznikol kombináciou grindcore, z ktorého prevzal štruktúru skladby, a death metalu, no nemal by sa zamienať s deathgrindom (kombinácia death metalu a grindcore v pomere 50:50), pretože nemá nič alebo takmer nič spoločné hardcore punkovými postojmi a estetikou. Pri tomto štýle nie je dôležitá technická zručnosť, ale skôr neotesanosť, hrubosť a brutalita. Brutálny death metal sa spája zo skupinami ako Suffocation, Cannibal Corpse, Iniquity, Cryptopsy, Disgorge, Devourment, Krisiun, Disavowed a Deeds of Flesh. Growling je zväčša vo veľmi nízkych tónoch a v textoch je "plno krvi". Okrem toho, gitary hrajú zväčša živelné, hyper rýchle a hlboko podladené melódie.

Death/Doom

Death/doom je pomalý a depresívny štýl, ktorý sa nechal inšpirovať klasickým doom metalom. Štýl vytvorili kapely ako Sempiternal Deathreign, Dream Death, Delirium, Asphyx, My Dying Bride, Paradise Lost, Anathema, Winter a Disembowelment. Zatiaľ čo tradičný doom metal sa opiera o pomalé tempo, aby tak vytvoril depresívnu atmosféru, death/doom je o niečo rýchlejší a kladie dôraz na melódie v molovej stupnici, aby tak vytvoril podobnú atmosféru, a navyše využíva kombináciu growlingu a spevu.

Blackened death metal

Blackened death metal je odnož death metalu spojená s celistvými a melodickými prvkami black metalu. Kapely tohto štýlu tiež prevzali niektoré námety black metalu, ako sú zlo, Satanizmus a okultizmus. Príkladom sú Hypocrisy, Necrophobic, Goatwhore, Behemoth, Belphegor, Zyklon a Dissection. Blackened death metal je väčšmi black metal ako death metal, aj keď podľa názvu by to malo byť opačne, keďže obsahuje mnohé black-metalové prvky.

Deathrash

Deathrash (tiež "Death/trash" alebo "death-thrash") je druh thrash metalu s prvkami death metalu, medzi ktoré patria rýchle bubnovanie, gitary, tematika smrti a občas tiež vokály v death-metalovom štýle. V prvom období bol tento štýl prechodom od thrash metalu k death metalu, ktorý sa začal v roku 1986. Medzi ukážkové albumy štýlu patria: "Reign in Blood" od Slayer, "Beneath the Remains" od Sepultury, "Pleasure to Kill" od Kreator a "Darkness Descends" od Dark Angel. Medzi ďalšie kapely patria Pestilence, Epidemic a Cancer.

Grindcore

Mnohí považujú grindcore za extrémnu variantu death metalu a hardcore. Lenže, mnohí priaznivci grindcore a hudobní historici ho skôr považujú za samostatný žáner, aj keď sa vyvíjal paralelne z death metalom (death meatl z thrash metalu, grindcore z crust punku) a navzájom na seba pôsobili, ranný grindcore má korene v hardcore, punk metale a anarcho-punku. Medzi prvé grindcore skupiny patria Napalm Death, Carcass, Impetigo, Fear of God, Terrorizer, Extreme Noise Terror a Repulsion.

Video: Deicide - Homage to Satan


Video: Death - The Philosopher

Black Metal

22. června 2007 v 17:44 | Jesus |  Hard Styles of Mu(sic)
Hudobný žáner, ktorý sa vyvinul začiatkom 80. rokov 20. storočia v rámci veľkej expanzie heavy metalu. Vyvinul sa z thrash metalu, podobne ako jeho sesterský žáner death metal.

Sú dva hlavné pohľady na definíciu žánru: prvý hovorí, že black metal je presne špecifikovaný štýl hudby a treba lipnúť na jeho dodržiavaní, naproti tomu druhý hovorí, že black metalová filozofia a texty sú nadradené hudbe.

Pôvodcovia black metalu sú hlavne skupiny Venom, Mercyful Fate, Bathory, Bulldozer a Mayhem. Názov pochádza z albumu Black Metal skupiny Venom, albumy považované za prvé black metalové sú nahrávky Bathory z polovice 80. rokov, počnúc albumom Under the sign of the Black Mark.

Black metal v súčasnej podobe (známy aj ako druhá vlna black metalu) je dielom hlavne nórskych skupín ako Darkthrone, Emperor, Immortal, Burzum, Ancient a Enslaved, ktoré síce začínali starým (klasickým) štýlom, ale postupne pridávali prvky z heavy metalu, klasickej hudby a elektroniky a tiež spopularizovali prakticky undergroundový žáner.

Charakteristika:
* rýchla gitarová hra (tzv. tremolo),
* charakteristická je častá disharmónia až disonancia,
* texty zamerané hlavne na satanizmus, pohanstvo, okultizmus, blasfémiu,
* hudba sa zväčša odráža od molových tónin,
* často sa využíva aj množstvo ľudových stupníc, či iných kompozičných prvkov, príp. pôvodné ľudové nástroje,
* hudba odrážajúca náladu, zameraná na vytvorenie atmosféry,
* rýchle, agresívne bicie,
* častý výskyt elektroniky (klávesy), organu, sláčikov a zborov, ktoré dávajú hudbe orchestrálny, príp. katedrálny nádych. Niektoré skupiny klávesy využívajú veľmi často, potom sa zaraďujú do podkategórie symfonický black metal,
* vysoko posadený, škriekavý vokál,
* chladná, smutná, temná, melancholická atmosféra.

Pre black metal je typická aj zlá kvalita zvuku. Niektoré kapely definované ako "lídri žánru" postupom času zmenili svoj štýl a v súčasnosti nie sú považované za čisto blackmetalové. Novšie výhonky blackmetalových kapiel používajú v hudbe aj ambientné doplnky ako akustické gitary a klávesové pasáže (organ, alebo aj iné nástroje).

Jednoznačné, ale nie vlastné poznávacie znamenie je maľba tváre/tela, vačšinou kombinácia čiernobieleho make-upu, ktorá je použitá na dosiahnutie výzoru rozkladajúcich sa tiel. Ďalšie poznávacie znamenie sú satanské prezývky hudobníkov. Príklady: Quorthon: Bathory; Darken: Graveland; Count Grishnackh: Burzum; Fenriz: Darkthrone; Nergal, Inferno: Behemoth; Abbath: Immortal; Euronymous, Hellhammer, Maniac, Necrobutcher, Blasphemer: Mayhem; Hoest, Ihsahn, Samoth, Faust, Trym: Emperor; Nattefrost: Carpathian Forest; Malefic: Xasthur atď.

Koncom 90. rokov sa z blackmetalovej produkcie vytráca násilie, aj kvalita zvuku sa postupne zlepšuje. Na scénu sa postupne dostávajú kapely z východného bloku, ktoré prinášajú nové hudobné motívy. Tieto kapely často oslavujú pohanskú minulosť svojich národov a zakomponovávajú do hudby folklórne prvky.
Video: Mayhem - Deathcrush
Video: Cradle Of Filth - Her Ghost In The Fog

Metalcore

22. června 2007 v 17:05 | Jesus |  Hard Styles of Mu(sic)
Hudobný žáner pozostávajúci zo zmesi z heavy metalu, hardcoru, thrash metalu a death metalu. Aj keď tento žáner získal popularitu až od začiatku nového milénia, nie je to nový žáner, skupiny ako Integrity sú tu už od osemdesiatych rokov.

Historické korene a vplyvy

Definovať zvuk metalcoru nie je veľmi ľahké, keďže rôzne skupiny zmiešali zvuk hardcoru s množstvom druhov metalu. Najskôršie pomenovanie tohto žánru predtým ako bol nazvaný metalcore bolo "crossover thrash". Skupina, ktorá prišla prvá s crossoverom bola Dirty Rotten Imbeciles s albumom s tým istým názvom. Iné skupiny, ako Nuclear Assault a Suicidal Tendencies sú zo svojho hľadiska pioniermi tohto žánru.

Treba poznamenať že metalcore a crossover sú všeobecne udávané osobitne s tým, že "crossover" je zmes thrash metalu a hardcoru a "metalcore" je pomalší, tvrdší štýl s koreňmi hardcoru, ovplyvnený thrash metalom a death metalom.

Skoršia scéna


Nuclear Assault boli medzi prvými ktorí nazývali svoju hudbu heavy-metalovým hardcore hybridom, aj keď sú stále označovaní ako metalová skupina. Na druhej strane, aj keď skupina Breakdown nie je považovaná za metalcore, stále je jedna z tých skupín, ktoré miešali heavy-metalové riffy s tradičnejším hardcore zvukom, bez toho, aby boli thrash-metalová skupina. V tom čase skupiny ako Integrity, Maximum Penalty, Leeway, Biohazard, Madball, Judge a Raw Deal začali vydávať demá a albumy, pokladajúc tým základ metalcore skupín. Väčšina tvorby týchto skupín bola podobná New Yorskému hardcoru, ale rozlišovala sa metalovejším zvukom, ktorý vytváralo výrazné používanie dvojtých basových bubnov, drsnejšim ladením, tvrdšími riffmi, vrieskajúcim spevom a metalom ovplyvnenými textami. Táto základná forma metalcoru dostala citové zafarbenie - ktoré mohlo ale nemuselo byť výsmešné - a vznikol "tough guy hardcore" (v prekl. hardcore drsných chlapov), ktorý sa podobá starému hardcoru a vyznačuje sa textovým zameraním na volanie po morálnej a mentálnej sile, ale môže mať aj mierne zameranie na násilie, a "moshcore", ktorý je už viac násilný.

V priebehu deväťdesiatych rokov začali skupiny rozširovať zvuk metalcoru, napríklad Liar a Congress v Európe, ktoré boli súčasťou povestnej "scény H8000" ktorá vznikla v roku 1990. "Scéna H8000" sa nachádzala v oblasti východo-Flanderského kraja v Belgicku. Mnoho iných skupín nasledovalo ich kroky, napr. Regression, Sektor a Spineless sa tiež zaslúžili na stvorení pojmu "metalcore zvuk". V Spojených štátoch to boli All Out War, ktorí použili jasný thrash riffing, tak ako aj Rorschach, Starkweather, Adamantium a Deadguy, ktorí experimentovali s voľnejším, často až nezhodným písaním skladieb. Converge, aj keď začali (ako o sebe sami povedali) ako 'odchovanci hardcoru so zanechanými riffmi od Slayera' (čiže zmes hardcoru a thrash metalu), rozkvitli na hybrida hardcorového, metalového, progresívneho inštrumentálneho a elektronického experimentu, ktorý radi nazývajú 'punk-metal'.

Neskoršia scéna

V neskorších deväťdesiatych rokoch a hlavne na začiatku nového milénia metalcore obrovsky vzrástol, až k bodu, keď sa hlavné nahrávacie spoločnosti začali zaujímať o tento žáner. Nedávne vydania, ako napr. III: In the Eyes of Fire od skupiny Unearth a Redeemer od skupiny Norma Jean sa umiestnili celkom vysoko v hitparáde Billboard 200.

Ešte jeden "zvuk" sa stáva populárny, a to (fanúšikmi nazývaný 'Swedecore') Gothenburský melodický death metal, ktorého hlavnými predstaviteľmi sú skupiny At the Gates a In Flames. Z tohto vzniká štýl ktorý má určitý element melódie (často ešte harmonickejší kvôli dvom gitaristom v jednej skupine) postavený proti brutálnym rytmom a vokálom. Dnes hrá tento štýl veľa populárnych skupín, napr. Killswitch Engage, Atreyu, Caliban, Bleeding Through, As I Lay Dying, All That Remains, Haste the Day, Still Remains, It Dies Today, Demon Hunter a Unearth.

Niektoré skupiny, ako napr. Botch a Norma Jean, rošírili plány skupín Rorschach a Deadguy, čím preniesli ďalej silné grindcorové a noise-rockové gitarové riffy, ako aj skladby.

MuDvAyNe

22. června 2007 v 16:56 | Jesus |  BandZ

Alternatívno metalový hudobný kvartet založený v roku 1996 v Peorii v štáte Illinois, USA.
* Po odchode basáka Shawna Barclaya v roku 1998, prichádza do Mudvaynu talentovaný hudobník Ryan Martinie, ktorý nasmeroval štýl hudby kapely viac do progresívneho rohu.

* V minulosti táto kapela vystupovala na verejnosti inkognito v špeciálnych mejkapových farebných maskách, čím si spôsobili to, že si ich ľudia plietli s kapelou Slipknot. U ostatných čo ich poznali, boli považovaní za napodobeninu Slipknotu. V súčasnosti odhalili svoju identitu.

* Ich skladby zazneli ako hlavné motívy v dvoch hororoch 'Loď duchov' (skladba Not Falling) a skladba Forget To Remember vo filme 'Píla 2'. Za video ku skladbe Dig získali sošku na MTV Video Music Awards v roku 2001.
* Skupina je považovaná za člena Nu-metalového rodu, prípadne sa zaraďuje pod žáner alternatívny metal. Na rozdiel od kapiel ako Slipknot či System of a Down je ich hudba oveľa viac zložitejšia, čo sa týka štruktúry skladieb.

* Dominuje u nich ostrý stredne vysoký vrieskavý vokál, kombinovaný čistým výrazným spevom, barytónovo naladená gitara, extravagantná technická hra na base a dynamicko-technické bicie. Pri počúvaní skladieb sa stretnete hlavne s veľkou dávkou progresivity, kreativity a dych vyrážajúcej, správne načasovanej disharmónie. Baladickou skladbou jemnejšieho charakteru je pieseň A World So Cold z albumu The End of All Things to Come.

Sučastná zostava:
* Chad Gray (Kud, Chüd) - spev
* Greg Tribbett (Gurrg, Güüg) - gitara
* Matthew McDonough (sPaG, sPũG) - bicie
* Ryan Martinie (RyKnow, Rũ-d) - basgitara

Diskografia:
* Kill, I Oughtta 1997
* L.D. 50 2000
* The Beginning of All Things to End - Kill, I Oughtta re-released 2001
* The End of All Things to Come 2002
* Lost and Found 2005
* Štýl: Nu-Metal/Alternative


Killswitch Engage

22. června 2007 v 16:27 | Jesus |  BandZ



Metalcoreová skupina z Westfieldu, Massachusetts. Všeobecne sa táto kapela považuje za zakladateľa novej vlny amerického heavy metalu. Metalcoreom (Swedecorom) sú označovaní hlavne z toho dôvodu, že v ich hudbe cítiť vplyvy švédskej death metal scény. Skupina prispela svojimi skladbami When Darkness Falls a End Of The Heartache do amerických hororových filmov Freddie vs. Jason a Resident Evil 2 : Apokalypsa.


Súčastná zoztava:
* Howard Jones - hlavné vokály
* Adam Dutkiewicz - akustická a elektrická gitara, vokály, bicie (prvý album)
* Joel Stroetzel - gitara
* Mike D'Antonio - basa
* Justin Foley - bicie

Diskografia:
* Killswitch Engage - 2001
* Alive or Just Breathing - 2002
* The End of Heartache - 2004
* As Daylight Dies - 2006
* Štýl: Metalcore



As I Lay Dying

22. června 2007 v 15:52 | Jesus |  BandZ


Americká metalcore skupina z Californie. Jej meno je prebraté z knihy takého istého názvu od Wiliama Faulknera, aj ked nieje medzi textami skupiny a touto knihou nijaké prepojenie. Skupina nedávno vyhrala odcenenie "Ultimate Metal God" (vo voľnom prekl. Definitívny Metalový Boh) od televízie MTV 2 na prvom výročnom "All That Rocks" špeciáli.

Skupina vznikla v roku 2001 spevákom Timom Lambesis po odchode zo skupiny Society's Finest, kde hral na gitaru. Táto skupina zo San Diega sa rýchlo pripojila k Pluto Records a vydala svoj prvý album Beneath the Encasing of Ashes v Júny v roku 2001. Po vydaní začala cestovať a získavať popularitu. V roku 2003 sa pripojila k Metal Blade Records a vydala drúhy album Frail Words Collapse, ktorý podporila veľkým koncertným turné so skupinami Himsa, Shadows Fall, The Black Dahlia Murder, Killswitch Engage, In Flames a inými populárnymi heavy metalovými kapelami. V Júny v roku 2005 vydala tretí album Shadows Are Security.

V lete v roku 2006 As I Lay Dying potvrdili že budú headlinermi vo festivale Sounds of the Underground. Na tomto festivale vystúpili tiež skupiny ako In Flames, Cannibal Corpse, Trivium, Gwar a Terror.

Sučastná zoztava:
* Tim Lambesis - spev
* Jordan Mancino - bicie
* Phil Sgrosso - gitara
* Nick Hipa - gitara

Diskografia:
* Beneath the Encasing of Ashes - 2001
* As I Lay Dying/American Tragedy (split album) - 2002
* Frail Words Collapse - 2003
* Shadows Are Security - 2005
* Štýl: Christian Metalcore